touristgah

تجربه سفر هوشمندانه

راهنمای سفر

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

نصیحت هایی برای سفر به باکو

 
 
مترو
در باکو می توان با مترو تنها با پرداخت 0.2 منات به بسیاری از مکان ها دست یافت و از مترو به عنوان ارزان ترین راه حمل و نقل در باکو نام برد. شما می توانید کارت های باکی متروپلیتن (Bakı Metropiliten) را تهیه کرده و آنها را تا حد مورد نیاز شارژ نمایید. همچنین امکان خرید کارت های آذربایجان سوشیال کارتیلیک (Azerbaycan Sosial Kartılike) نیز وجود دارد، کارت هایی که از نظر ظاهری بسیار شبیه به کارت های عابر بانک در دستگاه های خودپرداز می باشند. کارمندان مترو با زبان های روسی و آذری بیشتر از زبان انگلیسی آشنایی دارند. پس اگر روسی و آذری بلدید ترجیحا از آنها برای صحبت استفاده کنید. در هنگام انتقال به ایستگاه ها علی الخصوص در ایستگاه های یِرمی سِکیز مِی و جعفر جبارلی (Jafar Jabbarli) کاملا مراقب باشید. در ایستگاه های مزبور علائم راهنما به درستی مشخص نشده اند و واضح نیستند از این رو احتمال گیجی و سردرگمی در آنها به شدت بالاست. مقصد نهایی و ایستگاه بعدی مترو در تابلوهای آن اعلام می شوند. این تابلوها عموما در سطحی مرتفع قرار دارند و به راحتی قابل رویت اند. در طول ساعات اوج شلوغی متروها به شدت شلوغند تا جاییکه در برخی موارد امکان ورود به مترو وجود ندارد و می بایست منتظر قطار بعدی بمانید. با توجه به این ازدحام و شلوغی ها برنامه های سفرتان را در ساعت هایی زودتر از زمان مقرر تنظیم نمایید تا تاخیر به وجود آمده مشکلی در برنامه هایتان به وجود نیاورد. لطفا توجه داشته باشید عکسبرداری در مترو ممنوع است و افراد زیادی در حال عکس گرفتن از ایستگاه های مترو بازداشت شدند. در ایستگاه ها امکانات لازم برای عبور ویلچر وجود ندارد. آسانسور یافت نمی شود و دسترسی به طبقات تنها از طریق پله برقی میسر خواهد بود. 
موافقین ۰ مخالفین ۰

اپلیکیشن توریستگاه را نصب کنید

 

در اپلیکیشن توریستگاه تمامی اطلاعات مورد نیاز سفر به مقصد مورد نظر خود را با جزییات کامل مانند مراکز دیدنی، مراکز خرید، رستوران ها، هتل ها، سرگرمی ها و فعالیت های شهر مشاهده نمایید.

همچنین می توانید به صورت آنلاین تورهای ویژه خارجی و داخلی را با تمامی مسیرهای هوایی، زمینی، ریلی و دریایی مشاهده و در هر ساعت از شبانه روز، از آژانس های معتبر با پایین ترین و ارزان ترین نرخ رزرو نمایید.

پس با هر بودجه ای با یک جستجوی آسان در اپلیکیشن توریستگاه، لذت خرید راحت و هوشمندانه تور مورد نظر خود را (به صورت پکیج، پرواز چارتر و هتل گارانتی با کلی خدمات) بدون نیاز به مراجعه به آژانس مسافرتی تجربه نمایید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

دیدنی ترین شهر های کوچک روسیه

دیدنی ترین شهر های کوچک روسیه

 
روسیه کشوریست عظیم. در واقع عرض این کشور به قدری پهناور است که فقط 11 مورد از محدوده های زمانی در این کشور قرار دارند. از منطقه های زمانی قاره اروپا و بندر کالینینگراد (Kaliningrad) که با آب های دریای بالتیک (Baltic) محاصره شده گرفته تا دور افتاده ترین بخش از قاره آسیا، این کشور که برای خودش یک قاره تمام عیار است، جمهوری ها و ایالت های دور افتاده، انواع فدرال ها و نواحی مختلف که هر کدام فرهنگ و زبان و قومیت مخصوص منحصر به فردی دارند را درون خود جای داده است.
روسیه از زمان های دور و هنگامی که قلمرو آن فقط مسکو بود وجود داشته است. مسکو در ابتدا به دلیل شکست خوردن رقبای محلی شکل گرفت و این موضوع باعث رانده شدن خاندان های قفقازی از آن شد. سپس با فتح سیبری (Siberia) ادامه پیدا کرد تا داستان روسیه را حسابی طولانی کند. شهرهای کوچ و دهکده های آن براساس کاخ ها، قلعه ها، کلیساها و صومعه سراهایی که در آنها وجود دارد توصیف شده اند. برخی از این آثار که هنوز هم وجود دارند، از چوب ساخته شده و به دست خود روس ها بنا گردیده اند.
با این وجود گزینه های غیر قابل شمارشی برای انتخاب به عنوان دیدنی ترین شهرهای کوچک روسیه وجود دارد. شهرهایی که در تپه ها آرام گرفته اند، شهرهایی که در میان چمنزارها نامحدود هستند و یا در امتداد رودخانه ها به خواب رفته اند، در ادامه فهرستی از چند شهر را مطالعه می کنید که یقینا برازنده جایگاهشان در این رتبه بندی هستند.
موافقین ۰ مخالفین ۰

آشنایی با شهر باکو

 

کشور: آذربایجان

اقلیم آب و هوایی: تابستان گرم و خشک و زمستان سرد

وسایل حمل و نقل: مترو,خطوط اتوبوسرانی,تاکسی,تراموا,مینی بوس

مساحت: 285 کیلومتر مربع

جمعیت: 1,116,513 نفر

زمان پرواز از تهران: 1.25 ساعت

موافقین ۰ مخالفین ۰

14 مورد از تماشایی ترین شهر های کوچک روسیه

سِویازشک (Sviyazhsk)

 

روسیه کشوریست عظیم. در واقع عرض این کشور به قدری پهناور است که فقط 11 مورد از محدوده های زمانی در این کشور قرار دارند. از منطقه های زمانی قاره اروپا و بندر کالینینگراد (Kaliningrad) که با آب های دریای بالتیک محاصره شده گرفته تا دور افتاده ترین بخش از قاره آسیا، این کشور که برای خودش یک قاره تمام عیار است، جمهوری ها و ایالت های دور افتاده، انواع فدرال ها و نواحی مختلف که هر کدام فرهنگ و زبان و قومیت مخصوص منحصر به فردی دارند را درون خود جای داده است.

روسیه از زمان های دور و هنگامی که قلمرو آن فقط مسکو بود وجود داشته است. مسکو در ابتدا به دلیل شکست خوردن رقبای محلی شکل گرفت و این موضوع باعث رانده شدن خاندان های قفقازی از آن شد. سپس با فتح سیبری ادامه پیدا کرد تا داستان روسیه را حسابی طولانی کند. شهرهای کوچ و دهکده های آن براساس کاخ ها، قلعه ها، کلیساها و صومعه سراهایی که در آنها وجود دارد توصیف شده اند. برخی از این آثار که هنوز هم وجود دارند، از چوب ساخته شده و به دست خود روس ها بنا گردیده اند.

با این وجود گزینه های غیر قابل شمارشی برای انتخاب به عنوان دیدنی ترین شهرهای کوچک روسیه وجود دارد. شهرهایی که در تپه ها آرام گرفته اند، شهرهایی که در میان چمنزارها نامحدود هستند و یا در امتداد رودخانه ها به خواب رفته اند، در ادامه فهرستی از چند شهر را مطالعه می کنید که یقینا برازنده جایگاهشان در این رتبه بندی هستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰

22 شهر اروپایی که تا به حال برای سفر به آن فکر نکرده اید

گدانسک (Gdansk) در کشور لهستان

 

گدانسک (Gdansk) در کشور لهستان

دوک و دوشس ‌های کمبریج در تابستان گذشته این شهر لهستان را ملاقات کردند. این شهر در زمینه تاریخ مدرن هم غنی است بطوریکه اولین گلوله ‌های جنگ جهانی دوم از این شهر شلیک شد و اتحادیه همبستگی سولیدارنوشج هم در این شهر به وجود آمد. البته باید گفت بریتانیایی ‌های بسیار کمی از این موضوع اطلاع دارند و حتی تعداد کمتری از آنها هم به آنجا سفر می‌ کنند.

گردشگرانی که به این شهر سفر کردند از ترکیب زیبای هنر قرون وسطا، رنسانس و گوتیک در آن تمجید کرده اند. شما می ‌توانید از لندن با خطوط هوایی ویز ایر و ریان ایر به این شهر سفر کنید. از میان بناهای شهر گدانسک می ‌توان به کلیسای سنت ماری (St. Mary’s Church) اشاره کرد که یکی از بزرگترین کلیساهای آجری اروپا است. همچنین سری به موزه ارتش هم بزنید. قلعه مالبورک (Malbork Castle) هم یکی دیگر از دیدنی‌ های این مکان است که در یونسکو ثبت جهانی شده.

موافقین ۰ مخالفین ۰

بهترین مقاصد گردشگری در کشور آذربایجان

مقاصد برتر گردشگری در کشور آذربایجان

 
علیرغم اینکه کمتر کسی رویای سفر به این قسمت از دنیا را در سر می پروراند، با این حال آذربایجان جاییست که تمامی وجنات یک ماجراجویی تمام عیار برای عاشقان هیجان را مهیا می کند. این کشور هزاران سال تمدنش را در کنار سنت هایی عمیق و ریشه دار یکجا در طبق اخلاص گذاشته است. بهترین دیدنی های آذربایجان هم مناظر دیدنی دارند، هم فرهنگ و هم حیات وحش و البته کلی تجربه جالب دیگر.
موافقین ۰ مخالفین ۰