touristgah

تجربه سفر هوشمندانه

راهنمای سفر

۲۰ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

محبوب ترین پای ها در سراسر جهان

محبوب ترین پای ها در سراسر جهان
 
به افتخار روز بزرگداشت پای، این خوشمزه دوست داشتنی که همه با آن آشنا هستند، وبسایت پینتِرِست اطلاعاتی را در مورد محبوب ترین پای ها در سراسر جهان (البته از نوع خوراکی آن) که توسط کاربران سایت انتخاب شده اند، جمع آوری کرده است. در این رقابت پای ژامبون و شربت اَفرای مخصوص صبحانه، موفق به شکست پای سیب، شکلات، گردو و کرم نارگیل شد و افتخار پیروزی در این شبکه اجتماعی را کسب کرد. در این مطلب 9 پای برتر در کشورهای بزرگ جهان که در سایت پینتِرِست محبوب هستند، معرفی شده اند. پای گیاهی فرِنچ سیلک بدون نیاز به پخت و پای لذیذ کدو، پنیر بز و عسل در این فهرست به چشم می خورند. به مناسبت روز پای، حداقل یکی از این پای ها را تهیه و میل کنید. نوش جان!
موافقین ۰ مخالفین ۰

آنچه که باید در مورد ضد آفتاب بدانید

آنچه که باید در مورد ضد آفتاب بدانید

 
همه ما از آن استفاده می کنیم و یا باید از آن استفاده کنیم. ضد آفتاب ماده ای است که استفاده از آن پوست را در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند و مانع آفتاب سوختگی های دردناک می گردد.
به طور ساده می توان گفت که ضد آفتاب یک لوسیون یا کرم است که تمام قسمت های بدن با آن پوشانده می شود تا پوست در یک بعد از ظهر آفتابی محافظت شود، اما آنچه ضد آفتاب از آن تشکیل شده، ترکیباتی شیمیایی هستند که اشعه ماوراء بنفش (یو وی) را منحرف کرده و مانع نفوذ آن به پوست می شوند.
باورهای نادرستی در مورد استفاده از ضد آفتاب ها وجود دارد: آیا اِس پی اِف بالاتر بهتر است؟ اِس پی اِف چه مفهومی دارد؟ در ادامه این مطلب با پاسخ به این سوالات، ابهامات در مورد این کالای پرمصرف برطرف خواهد شد.
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

10 مکان و یا کار برتری که باید در استانبول انجام دهید

مسجد بلو در استانبول

 
شهر زیبا و تاریخی استانبول دارای تاثیر گذارترین بناهای تاریخی، بازارها، پارکها و مقبره هاست. در اینجا به 10 انتخاب برتر برای کسانی که به این شهر سفر می کنند آورده شده است. 
 
این عمارت خانه سلاطین بوده است و زنان متعددشاندر آن خانه هایی داشتند که مجموعاً حرمسرا را تشکیل می دادند. این کاخ نمونه مجللی از معماری اسلامی است که با تزئینات، کفپوش های آجر کاشی، باغ سرسبز و حمام ترکی اش امروزه به یک موزه تبدیل شده است.
چرا به کاخ توپکاپی بروید؟ برای بینش در فرهنگ و تاریخ ترکیه و همچنین سلاطینش.
موافقین ۰ مخالفین ۰

تصاویری از فرهنگ های مختلف و زیبای دنیای پیرامون ما

در دنیایی که در آن زنگی می کنیم فرهنگ های متفاوتی وجود دارد. در هر جایی چیزی بخصوص وجود دارد که عاشق دانستن آنها خواهید شد، از لباس گرفته تا غذا و فستیوال های متفاوت. در اینجا عکس های زیبایی را خواهید دید که تفاوت این فرهنگ ها، مردمانشان، مکانها و چیزهای درون آن را به نمایش گذاشته است.  
 
پوشش محلی در روسیه

روسیه
موافقین ۰ مخالفین ۰

هر وقت دو به شک بودید که کجا بروید، ایتالیا را انتخاب کنید

یک هفته گذشته توسط آندرا رومَن (Andra Roman)
 
هر وقت دو به شک بودید که کجا بروید، ایتالیا را انتخاب کنید
 
آنها می گویند، وقتی دو به شک بودید به ایتالیا بروید.
دوستان - چک شده اند
بلیط هواپیما - چک شده
دوربین - چک شده 
من آندرا رومَن مقداری از تعطیلات تابستانی خود را در جنوب ایتالیا سپری کردم و معتقدم که در این مدت بالاترین خوشی و خوشحالی ها را تجربه کردم. ایتالیا نقطه ای است که در آن به همه چیز باید پاسخ مثبت داد، از پنیرهای هیجان انگیز (formaggi) تا نوشیدنی ها، چیزهایی جالب که خاطرات و نوستالژی های زیادی را برایتان تداعی خواهند کرد. تصاویر زیر از پولیانو اِ مارِ (Polignano a Mare)، ماتِرا (Matera)، مُنوپولی (Monopoli) و ترولی دی آلبِروبِلو (Trulli di Alberobello) می باشند.
موافقین ۰ مخالفین ۰

10 مقصد محبوب برای ماه عسل

مقصد سفر ماه عسل به شخصیت، اشتیاق و علاقه کسانی که به تازه گی ازدواج کرده اند بستگی دارد، سواحلی با شنهای سفید و آب و هوایی استوایی، قله های پوشیده از برف، حیات وحش و یا شهرهایی پر از هنر. همه این مکانها مقاصدی عالی برای زوجهای عاشق می باشند. در اینجا به معرفی ١٠ مکان از محبوب ترین ها می پردازیم. 

 

10- آکاپولکو، اورگان، آمریکا

 

آکاپولکو، اورگان، آمریکا


آکاپولکو یکی از مکانهای محبوب برای زوجهای تازه ازدواج کرده ای است که می خواهند زندگی جدیدشان را در کنار هم جشن بگیرند. در اینجا دمای هوا در تمام سال عالیست و آب گرم، صاف و آبی آن برای شنا و غواصی ایده آل می باشد. از پس قیمت در آکاپولکو بر خواهید آمد، پس حتی اگر بودجه محدودی دارید می توانید ماه عسلی شگفت انگیز را سپری کنید. شب زنده داری های این مکان نیز بسیار عالیست پس خوش گذراندن در این مکان فراموش نشدنی، تضمینی خواهد بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰

10 مکان دیدنی از کشورهایی با غنی ترین فرهنگ در جهان

10 - ایران ، اصفهان ،  میدان امام 
 
ایران ، اصفهان ،  میدان امام
 
شاه عباس یکی از پادشاهان مشهور ایرانی دستور بنای این میدان را در اوایل قرن 17 میلادی در قلب پایتخت پارسی جدید خود داد تا اصفهان به یکی از بزرگترین شهرهای جهان تبدیل شود. کاخ ها و مساجد این شهر با طاق های دو طبقه ای که همراه با زیبایی بی حدی تزیین شده اند با هم در تقابل هستند تا شاهد و گواهی بر غنی بودن فرهنگ اجتماعی و فرهنگی زندگی در دوران صفویه باشند.
موافقین ۰ مخالفین ۰

10 تفاوت میان گردشگران و مسافران

تفاوت بین یک گردشگر و یک مسافر چیست؟ شرکت هالیدی فای، مسئول پذیرایی از گروهی که می خواستند به هند سفر کنند بود و عکس های ساده ای که بیانگر این سوال است را منتشر کرد. هشدار! اگر دوست دارید در هتل بمانید و یک مونوپاد دارید، شما قطعاً یک گردشگر هستید! 
 
تفاوت در ابزار های عکاسی
موافقین ۰ مخالفین ۰

رستوران روباز زگما کوش آداسی

 

نام رستوران:  Tusan Beach Resort

کشور:  ترکیه

شهر:  کوش آداسی

ناحیه:  ساحلی

نرخ قیمت:  لوکس

آدرس:  09400 Kusadasi,Aydin

فاصله تا مرکز شهر:  5 کیلومتر

فاصله تا فرودگاه:  75 کیلومتر

موافقین ۰ مخالفین ۰

رستوران هاوس او مدوسا استانبول

 

نام رستوران:  House of Medusa

کشور:  ترکیه

شهر:  استانبول

منطقه:  فتیح

نوع غذا:  غذای دریایی

زمان باز بودن:  هر روز از ساعت 9 صبح تا 12 نیمه شب

نرخ قیمت:  ارزان

متوسط قیمت:  9 تا 14 دلار

آدرس:   Yerebatan Caddesi No:9 | Sultanahmet, Istanbul 34122

موافقین ۰ مخالفین ۰