touristgah

تجربه سفر هوشمندانه

راهنمای سفر

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

مکان های تفریحی محله بی اوعلو، قلب گردشگری استانبول

مکان های تفریحی محله بی اوغلو در استانبول

 
محله بی اوعلو در ترکیه که پیش از این با نام پرا (Pera) نیز شناخته می شد، در طول تاریخ سکونتگاه سفیران و اقلیت های غیر مسلمان بوده و همیشه قلب گردشگری استانبول به شمار می آمده است. این محله در اوایل قرن بیستم به شکوفایی فراوانی دست یافت و البته در حدود سال 1980 میلادی نیز با چالش هایی روبرو شده بود، اما اکنون با غذاخوری ها و مکان های تفریحی غربی اش دوباره به نقطه اوجش بازگشته است. پیشنهاد می کنم برای لذت بردن از محله بی اوعلو در یکی از هتل های محبوب این مکان اقامت داشته باشید، بی اوعلو در واقع ناحیه ای اروپایی از شهر استانبول می باشد که مجموعه ای شیک و متنوع را در خود جای داده است. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص مکان های تفریحی محله بی اوعلو در استانبول اطلاعاتی را ارائه دهیم. برای بازدید از محله بی اوعلو و این مکان های تفریحی در استانبول، همین حالا بهترین تور استانبول را در سایت توریستگاه مشاهده و آنلاین خرید نمایید.
موافقین ۰ مخالفین ۰

معرفی 4 مورد از لوکس ترین هتل های دبی

معرفی هتل های  5 ستاره دبی

 
دبی با دارا بودن بهترین مراکز خرید با طراحی های مدرن روح نواز، آسمان خراش های خیره کننده و سواحل شنی خاطره انگیز یکی از بهترین مقاصدی است که می توانید برای مسافرت انتخاب کنید، البته اگر اهل گشت و گذار در خارج از شهر نیز باشید، گشت زنی و پرواز در بیابان های اطراف این شهر به همراه تابش پرتوهای طلایی رنگ نور خورشید نیز حال و هوای خاص خود را دارد و می تواند تبدیل به تجربه ای به یاد ماندنی برای شما شود. علاوه بر آنچه گفته شد، این شهر در امارات متحده عربی میزبان لوکس ترین هتل ها در سطح جهانی است که از امکاناتی نظیر مناظر و چشم اندازهای رو به دریا، معماری های خاص عربی و رستوران ها و کافه های مدرن برخوردار هستند. شما نیز می توانید برای سفر به دبی و اقامت در این هتل ها، بهترین قیمت تور دبی را در سایت توریستگاه مشاخده و آنلاین رزرو نمایید. 
در این مقاله شما با چهار مورد از لوکس ترین هتل های دبی آشنا می شوید.

موافقین ۰ مخالفین ۰

با شهر باستانی و زیبای کلیستیرای قونیه آشنا شوید

شهر باستانی کلیستیرا در قونیه

 
کلیستیرا کجاست؟
شهر قدیمی کلیستیرا در فاصله 49 کیلومتری جنوی غربی قونیه در حاتون سارای روستای گوکیورت (Gökyurt/ Hatunsaray) قرار گرفته است.
 
تاریخچه مختصر
بر اساس نتایج باستان شناسی اولین نشانه های سکونت در عصر هلینستی و دوران روم (قرن دوم قبل از میلاد- قرن سوم بعد از میلاد) در کلیستیرا مشاهده شد. در طول حفاری ها سنگ قبری کشف شد که نام کلیستیرا به زبان رومی بر آن نوشته شده بود. در طول دوران بیزانس (قرن هشتم قبل از میلاد- قرن سیزدهم بعد از میلاد) اقامتگاه های صخره ای همانند شهر کاپادوکیه در آن ظاهر شد. لیسترا، یکی دیگر از شهرهای آناتولی است و یکی از راه های مابین قونیه و یالواچ می باشد. این شهر در کینگز رود (King's Road) قرار گرفته و سنت پائولوس (St. Paulos)، کسی که نامش در کتاب مقدس آمده، برای انجام رسالتش به این شهر سفر کرده. تیموتوس (Timotoes) کسی که پائولوس نامه هایش را به وی فرستاد نیز اهل لیسترا بوده است.
امروزه از این مکان به نام پائولونو (Paulönü) یاد می شود، جاییکه کلیسای سومبول اینی ("Sümbül"ini) در آن قرار گرفته و شواهد حاکی از آن است که نامش هنوز در یادها زنده است.
مردم لیسترا در دوران روم دین مسیحیت را پذیرفتند و نواحی کوهستانی را برای سکونت و حفاظت از خود در برابر حملات مردمی و گزند غارتگران انتخاب نمودند. می توان از کلیستیرا به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای پنهان کشف شده در دنیا نام برد.
امروزه مردم گوکیورت در شهر آرام و بی دغدغه کلیستیرا زندگی می کنند. نتابج حفاری ها حاکی از آن است که در دوران بیزانیس ترک ها با بومیان در این شهر اقامت داشتند. شواهدی نیز مبنی بر وجود قبایل عشایر همراه با حیوانات متعدد در این منطقه در دوران عثمانی وجود دارد. 
موافقین ۰ مخالفین ۰

آشنایی با 12 مورد از بهترین جاذبه های گردشگری قونیه

جاذبه های گردشگری برتر در قونیه

 
می توان از قونیه به عنوان یک مرکز زیارتی و مذهبی نام برد که میزبان تعداد متعددی موزه و بناهای تاریخی مربوط به دوران سلجوقی است. اکثر گردشگران با هدف بازدید از موزه مولانا و آرامگاه بنیانگذار طریقت مولویه بزرگمرد تاریخ مولانا به این شهر سفر می کنند. شاعر بلند مرتبه که دیوان معروفش را در قرن سیزدهم در این مکان سرود. اما در گوشه و کنار این شهر آناتولی مرکزی تعداد زیادی مساجد و مدرسه های دینی قدیمی که نمونه ای بارز از هنر سلاطین سلجوقی است، نیز به چشم می خورد. شهری کهن که بازدید از آن برای تمام علاقمندان به تاریخ ترکیهضروری خواهد بود. برای سفر به قونیه و بازدید از این جاذبه های گردشگری می توانید بهترین قیمت تور قونیه را در سایت توریستگاه آنلاین رزرو نمایید.
موافقین ۰ مخالفین ۰

آشنایی با شهر قونیه

bca4eecd_pic-(20)-min.jpg (1000×450)
 
کشور: ترکیه
اقلیم آب و هوایی: تابستان گرم و زمستان معتدل
وسایل حمل و نقل: خطوط اتوبوسرانی,دلموش,تاکسی,تراموا
مساحت: 38,873 کیلومتر مربع
جمعیت: 2,161,303 نفر
زمان پرواز از تهران: 2.35 ساعت
موافقین ۰ مخالفین ۰