touristgah

تجربه سفر هوشمندانه

راهنمای سفر

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

10 مورد از بهترین و بلندترین سرسره های آبی جهان


10 مورد از بهترین و بلندترین سرسره های آبی جهان
 
می توان از ترن هوایی به عنوان پادشاه و رکن اصلی در صنعت پارک های تفریحی نام برد. اما در طول ماه های گرم تابستان این جاذبه مهیج رقیبی سرسخت به نام سرسره آبی پیدا می کند. رقیبی مهیج که برای تمام افراد از کودکان تا بزرگسالان جذاب خواهد بود. در این مقاله برخی از بلندترین و بهترین سرسره های آبی جهان معرفی می شوند.
موافقین ۰ مخالفین ۰

هفت کار به یاد ماندنی که در تفلیس می توانید انجام دهید

7 کار برتر برای انجام دادن در تفلیس

 
می توان از تفلیس به عنوان یکی از کهن ترین شهرهای جهان نام برد، پایتخت زیبای گرجستان که به دلیل داشتن چشمه های گوگردی بسیار معروف است. (در گرجستان تبلی به معنای گرم است.) این شهر یکی از مقاصد گردشگری ناشناخته می باشد که با چشم اندازهای نفس گیر و تاریخ کهن خود که ریشه در هنر معماری با ترکیبی از سبک ساختارهای قرون وسطی، کلاسیک و ساختارهای شوروی دارد را ارائه می دهد. این شهر جادویی هارمونی بسیار جذابی از دوران باستان و مدرن را به تصویر کشیده است، جاییکه در آن خیابان های مدرن اروپایی با کوچه های تنگ و پیچ در پیچ، همراه با رستوران های دنج و گرم متعددی به وفور به چشم می خورد. مردم مهمان نواز تفلیس با قلبی بسیار گرم پذیرای شما برای تجربه سفری سرشار از مهربانی خواهند بود. این شهر جایی است که هرگز از دیدن آن پشیمان نخواهید شد. در این مقاله 7 کار برتر و به یاد ماندنی که در تفلیس می توانید انجام دهید، ارائه خواهد شد.
موافقین ۰ مخالفین ۰

پنج مقصد برتر برای گذراندن تعطیلات بهاری

 

پنج مقصد برتر برای گذراندن تعطیلات بهاری
 
فصل بهار از میان سرمای زمستان سر بر آورد و ما هم کم کم با فراموش کردن روزهای سرد زمستانی، به خود می گوییم که بهار شد و حالا وقت آن رسیده که زمان بیشتری را با خانواده بگذرانیم. با دلچسب شدن خنکی ملایم هوا، این فرصت نیز فراهم می شود که چند روزی به تعطیلات بهاره برویم. هوا بوی خوش امید را با خود به همراه می آورد و چه چیزی بهتر از اینکه با کسانی که بیشتر از همه دوستشان داریم به سفری خاطره انگیز برویم. کلاً می توان یک هفته را به این سفر اختصاص داد و از فرصت تعطیل بودن فرزندان نیز استفاده نمود. بسیاری هم در این فصل فرصت پیدا می کنند که با شریک زندگیشان به گذراندن بهترین زمان از سال خود بپردازند و از هیاهو و شلوغی های روزمره کمی دور شوند.
برای دور شدن از کارهای روتین و خسته کننده روز، شاید هیچ زمانی بهتر از زیباترین و خارق العاده ترین فصل سال یعنی بهار نتوان پیدا کرد. در ادامه با چند مورد از مقاصد منحصر به فردی آشنا خواهید شد که با انتخاب هر کدام می توانید تعطیلات خود را بسیار لذت بخش تر از همیشه کنید.
موافقین ۰ مخالفین ۰

آیا سیزده به در روز نحسی است؟

آیا سیزده به در روز نحسی است؟

 
درباره فلسفه و تاریخچه سیزده به در اعتقادات متضادی وجود دارد که برخی مبنی بر خوش یمنی و برخی دیگر حاکی از نحسی این روز است. در اصل سیزده به در روز سیزدهم ماه فروردین است و از جشن های عید نوروز به حساب می آید. اما به طور کلی، در میان جشن های ایرانی کمی مبهم می باشد چراکه مبنا و اساسِ دیگر جشن های موجود در فرهنگ ایرانی را ندارد. همچنین در کتاب های تاریخی اشاره مستقیمی به وجود چنین مراسمی نشده و تنها در منابع کهن اشاره هایی به روز سیزدهم فروردین شده است. 
موافقین ۰ مخالفین ۰

تماشا کنید: هیولای دریاچه و راهنمای سفر




برای انجام یک سفر ایده آل، مخصوصا سفرهای کمپینگ، نکات مهمی را باید دقت کرد. از جمله:

1- فهرستی از لوازم مورد نیاز سفر تهیه کنید

2- از قبل محل چادر زدن و کمپینگ را رزرو نمایید

3- به علامت های راهنمای توی جاده توجه نمایید

4- از قبل از وضعیت آب و هوا خبردار شوید

5- همیشه نقشه و کتاب راهنما همراه داشته باشید

6- با برنامه ریزی سفر کنید

7- به دوستان و خانواده مقصد سفر و محل کمینگ را اطلاع بدیم

8- از طریق اینترنت جاذبه های گردشگری و دیدنی های مقصد را از قبل تحقیق کنید

9- از هیولای دریاچه دوری کنید :)

موافقین ۰ مخالفین ۰

سنت های جالب و کهن عید نوروز از کجا آمده اند؟

سنت های جالب و کهن عید نوروز از کجا آمده اند؟

 
جشن نوروز یکی از قدیمی ترین و باشکوه ترین جشن هایست که همچنان در بین مردم ایران از اهمیت بالایی بر خوردار است. پیشینه نوروز به پیش از شکل گیری ایران و قبل از دوره مادها و هخامنشیان بر می گردد. از سه هزار سال پیش از میلاد در آسیای میانه و آسیای غربی دو جشن رواج داشته است، عید رستاخیز که در ابتدای فصل بهار بود و عید آفرینش که در ابتدای فصل پاییز جشن گرفته می شد. پس از گذشت سالها این دو عید با هم تلفیق شدند و درنهایت به نوروز تغییر نام داند و در روز اول فصل بهار جشن گرفته می شوند که همچنان پابرجاست و یکی از سنت های اصیل ایرانیان به حساب می آید. واژه نوروز همانطور که از نامش پیداست به معنی روز نو می باشد و به گفته ابوریحان بیرونی که نوشته هایش در زمینه نوروز از غنی ترین و معتبرترین آثار مکتوب است، «نوروز نخستین روز است از فروردین ماه و از این جهت روزِ نو نام کردند که پیشانی سال نوست.»
موافقین ۰ مخالفین ۰